lördag 23 april 2011

God morgon knallen, dax att vakna!

Min underbara knalle! Men det verkar vara en del som inte överlevde den hårda vintern.

Bild från förra sommaren (2010)

Så här såg det ut innan vi tog ner "skogen"



Nu ser hela slänten ut så här från altanen


Klippnejlika (2010), det syns inte ett spår av den, och den som var så stor och fin förra året


Höstanemonerna som jag flyttade i höstas verkar inte klarat sig, jag får göra ett nytt försök, har en hel del kvar på gamla stället.
Jag hade en svart viol som var så söt, men den var en ettåring så det var väl inte så konstigt att den inte kom igen, har sått ny.
Lila stäppsalvia verkar oxå ha vikt hädan, jag har vit på framsidan och den har redan kommit igång.

det är små skrevor som utgör rabatterna och med 16 minus i vinter så var nog läget inte det bästa, men en hel del överlevde iaf

min frösådda Stäppkål (Crambe Cordfolia) till höger i bilden, framför lampan
och vit rudbeckia "Alba"



Den vita Storklockan (Campanula persicifolia, Alba), denna har jag även delat redan säsong ett och flyttat till framsidan där den breder ut sig, får hålla koll så den inte blir invasiv, den sätter revor.
Min frösådda eidelveiss ser pigg ut, hoppas på blomning iår!


Övre Terrassen,
här har jag satt en röd blodtopp "Tanna", en rödbladig smällspirea "Diabolo" och en Pimpinell "Pink elephant" i bakgrunden (tyvärr gillas dessa av rådjuren så de kanske måste flyttas)
framför dem en vit malört "Valerie Finnis"

och lavendel, vill ha ett hav av lavendel! "Blue Scent"
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar