fredag 22 april 2011

Det var så det startade...

I december 2006 flyttade vi till hus med en trädgård på drygt 1000 kvm. 

Första året (2007) tyckte jag bara att trädgård var nåt man fick med när man köpte hus. Denna sommar gick åt till att rensa och gallra. Innan oss tillhörde huset i 1.5 år en som inte gick ut i trädgården alls. Innan dess bodde här en nittioårig växtälskare. Det finns massa fina växter! Men han hade inte orkat hålla efter sista tiden så det var totalt igenvuxet.

Andra året (2008) fortsatte gallringen men nu kändes det roligt och jag fick även ett par trådlösa hörlurar så jag lyssnar på ljudbok samtidigt som jag påtar. Sen råkade jag köpa några tomatplantor och physalis och med dem så vaknade nåt i mej...växter e ju jättehäftiga!

Tredje säsongen (2009), växthusbygge Projekttråd på odla.nu

köksträdgården byggdes under höst -09, första odlingssäsongen -10



Fjärde säsongen (2010) första året med köksträdgård och samtidigt vaknade ett prydnadsväxtintresse, rabatter anlades.

När vi flyttade in var trädgården som en skog, på denna slänt bakom huset fällde vi 12 granar/tallar
Här byggs rabatter i skrevorna.

På framsidan hade vi bla några 4-meters tujor och 3st 26-meters!! granar som vi tog ner för att få fram ljus till vårt hus. När vi tog bort granarna exploderade rabatterna nedan av kirskål. Hurra...not

Och nu är det dax för 5e säsongen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar